Początek roku 2021 w rzeszowskiej komunikacji miejskiej odznaczył się dostawą drugiej partii 20 Autosanów 12LF CNG oraz pierwszymi w historii Rzeszowa testami elektrycznego minibusa a dokładniej pojazdu Automet Cityliner Smile Electric które odbywały się w dniach 3 – 10 lutego, testowiec otrzymał numer taborowy po jednym ze skasowanych Solarisów Urbino 12 czyli #702.

Bus sanockiej manufaktury Automet został zbudowany na bazie znanego nam wszystkim pojazdu dostawczego Mercedes – Benz Sprinter trzeciej generacji. Jest to pojazd niskopodłogowy. Napędzany jest silnikiem elektrycznym. Małego elektryka wyposażono w jedne dwuskrzydłowe drzwi za przednią osią czyli ma układ drzwi 0-2-0. Może przewieźć naraz do 23 pasażerów w tym 13 osób na miejscach siedzących, ponadto jest klimatyzowany i monitorowany. Te parametry spowodowały, że zadysponowano go do obsługi linii o małym natężeniu pasażerów, czyli 39 oraz 48.

Widok takiego typu pojazdów na ulicach Rzeszowa w niedługim czasie może stać się powszechny ponieważ jest to już trzeci bus testowany w przeciągu ostatniego roku, a propozycje zakupu takich pojazdów są podnoszone od kilku lat. Jednak czy będą to pojazdy elektryczne? Nie wiadomo, chociaż przy obecnym dążeniu władz do wprowadzania alternatywnych źródeł energii w pojazdach komunikacji publicznej, jest to bardzo prawdopodobne.

Zdjęcia udostępnił nam Piotr Tunicki- serdecznie dziękujemy.


Dariusz Bialic

Pasjonat, miłośnik, historyk, były pracownik komunikacji miejskiej w Rzeszowie

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *