Do naszego miasta zawitał na testy w 2008 roku. MPK od kilku lat planowało zakup auutobusów klasy MINi czyli takich o długości do 9 metrów. Autobusy tego typu były planowane do skierowania do obsługi linii dziennych o najmniejszej frekwencji pasażerskiej, a także połączeń nocnych.

Autobusy rodziny H7 „Solina” budowane były na podwoziu Mercedes-Benz Vario O.815D, a od końca 2006 roku na podwoziu O.818D (podtyp modelu .07). Konstrukcja nadwozia wykonana jest z rur stalowych o przekroju kwadratowym i prostokątnym, łączonych za pomocą spawania. Poszycie zewnętrzne, wklejone do szkieletu, wykonano z materiałów odpornych na korozję – stali nierdzewnej i tworzyw sztucznych, a klapy boczne i skrzydła drzwi z aluminium.

Oś przednia wyposażona jest w zawieszenie mechaniczne, natomiast tylna wyposażona jest w zawieszenie pneumatyczne, a na obu osiach zamontowano hamulce tarczowe z systemem ABS.

Standardowo montowano zwalniacz (retarder) oraz wyposażano Soliny w autokomputer pokładowy.

Model „H7-20MB Solina LE/Solina City” posiada niskowejściowy pomost na tylnym zwisie. W 2007 roku wprowadzono możliwość zamówienia 5-biegowej automatycznej skrzyni biegów Allison LCT-1000, zarówno w odmianie miejskiej

jak i międzymiastowej (standard na rynku szwedzkim), a także klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej.

W 2009 roku do wyposażenia opcjonalnego odmiany międzymiastowej wprowadzone zostały tylne drzwi sterowane pneumatycznie.

Produkcja pojazdów tego została zakończona pod koniec 2011 roku, a „Solina” została zastąpiona przez Autosana A8V „Wetlina” który był produkowany równocześnie ze swoim protoplastą przez 4 lata.

Obecnie właścicielem tego autobusu według strony www.phototrans.pl jest firma Mercus z Nadarzyna.

Za zdjęcie dziękujemy Panu Dariusz Bialic.


Dariusz Bialic

Pasjonat, miłośnik, historyk, były pracownik komunikacji miejskiej w Rzeszowie

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *