W okresie od 14 do 27 stycznia 2015 r, rzeszowskie MPK testowało kolejny autobus klasy MIDI, Autosana M10LF. Pojazd wyglądem przypominał jeżdżące już od 2 lat, 10 metrowe Autosany, jednak różnił się on przede wszystkim silnikiem i skrzynią biegów.

Zamiast jednostki firmy Iveco, zastosowano tutaj amerykański silnik Cummins, spełniający już normę spalania Euro 6. Skrzynia biegów Allison, została zamieniona na 4 biegową przekładnię Voith, podobną jaką posiada wiele innych pojazdów jeżdżących w MPK.

Kolejną zmianą było zastosowanie innego rodzaju materiałów do wykończenia wnętrza. Osłony górne, były wykonane z lepszej jakości plastiku, niż w obecnych egzemplarzach, do tego siedzenia były bardziej miękkie i wyposażone w gąbki. Rozmieszczenie foteli było praktycznie takie samo, różnicą w rozplanowaniu wnętrza był brak okna z tyłu po prawej stronie, ze względu na filtry zastosowane w silniku.

Pojazd pojawiał się na różnych liniach miejskich i podmiejskich, obsługiwanych wówczas taborem 10 metrowym np. 2, 5, 8, 16, 35, 38, 42, 44, czy 59.

Od 2018r autobus należy do firmy A21 Żory i służy po dzień dzisiejszy.

Za udostępnienie zdjęć dziękujemy użytkownikowi @Pan Psiuk z phototrans.pl


Dariusz Bialic

Pasjonat, miłośnik, historyk, były pracownik komunikacji miejskiej w Rzeszowie

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *