Autosan Sancity 12 LF to kolejny model jaki znalazł się w taborze MPK i ZTM Rzeszów. Jest to autobus klasy MAXI, którego seryjna produkcja trwa od 2011 r. Jego premiera miała miejsce na targach Silesia KOMUNIKACJA 20 maja 2010 r. Powstał on na bazie pokrewnego modelu, czyli niskowejściowego Autosana Sancity 12 LE.
Pierwszy rzeszowski egzemplarz został zakupiony z wolnej ręki przez MPK Rzeszów 14 kwietnia 2017r., dołączając tym sposobem do pozostałych 20 sztuk jego krótszej 10-metrowej wersji. Był to kilkumiesięczny wóz zakupiony przez MPK Rzeszów w drodze zapytania ofertowego za kwotę 774 tys. złotych netto. Jako pierwszy w taborze został on wyposażony w silnik spełniający najbardziej restrykcyjną normę emisji spalin Euro6. Ma bardzo bogate wyposażenie:
– pełen SIP
– monitoring
– klimatyzacja
– ciepły guzik z fotokomórką
– ładowarki USB
Oprócz tego ma barwy miejskie i na razie nie został wyposażony w nowy wzór tapicerki.
Wóz otrzymał numer taborowy #921. W pierwszy dzień swojej liniowej eksploatacji można było go spotkać na brygadzie 17/4.
Na kolejne egzemplarze trzeba było poczekać do 8 marca 2018 r. Wówczas w rezultacie wygranego przetargu na 10 szt. autobusów 12-metrowych ogłoszonego przez miasto dla ZTM w ramach projektu unijnego, sanocki producent dostarczył pierwszy z nich. Dostawy do Rzeszowa trwały do 26 marca. Cała partia otrzymała numery taborowe z zakresu #922- #931 i w odróżnieniu od #921 charakteryzuje się odświeżoną stylistyką. Ponadto wozy te mają nieco zmodyfikowany SIP, w którym:
– zmienił się dostawca biletomatu
– zostały zamontowane nowe kasowniki KRG 12, zamiast stosowanych wcześniej KRG 8
– został zamontowany nowy sterownik fimy R&G – S6000P, który łączy w sobie sterowanie SIP, a także jest na nim dostępny podgląd monitoringu
– do SIP wprowadzono przesiadki, które wyświetlają się na monitorach
Podsumowując, MPK Rzeszów obecnie posiada 11 szt. Autosanów Sancity 12 LF o numerach taborowych #921 – #931.
0 komentarzy