Drugą częścią mega przetargu na zakup 80 autobusów w latach 2012 – 2014 było nabycie 20 autobusów o długości około 10 metrów, zasilanych olejem napędowym, które miały być wykorzystywane do obsługi mniej obciążonych linii w sieci ZTM. Tę część przetargu wygrała firma Autosan, która zaproponowała model SanCity M10LF.

Autobusy te zostały dostarczone w 2013 roku. Autosany zostały wyposażone w silnik Iveco N60ENT5, który generuje moc 264 KM. Jest on zblokowany z 6 – cio biegową skrzynią automatyczną marki Allison. Ze względu na bardzo dużą moc w stosunku do wagi, są one bardzo żwawe. Ciekawą ich cechą są niezwykle mocne hamulce, niespotykane w żadnym innym modelu.

Autobusy Autosan M10LF według założeń miały być dysponowane do linii, które charakteryzują się mniejszymi potokami pasażerskimi, a są to: 5, 9, 23, 24, ,32, 35,, 40, 43, 44, oraz 59. Jednak wysyłanie autobusów na dane linie często się zmienia. Bardzo często jednak oprócz linii 0A,OB,18,19 na wszystkich innych liniach można te autobusy spotkać.

Autobusy te otrzymały numery taborowe z przedziału #901- #920.


Dariusz Bialic

Pasjonat, miłośnik, historyk, były pracownik komunikacji miejskiej w Rzeszowie

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *