Cacciamali Urby(inna nazwa Kapena Urby) jest to minibus zbudowany na podwoziu samochodu dostawczego Iveco Daily. Był produkowany przez firmę Kapena która już nie istnieje na polskim rynku z powodu ogłoszenia w 2017r bankructwa spółki. Kapena charakteryzuje się niedużymi wymiarami ale mimo to dobrą zwrotnością dzięki temu może z powodzeniem przemieszczać się wąskimi , krętymi uliczkami miast i wsi .Jest to minibus niskopodłogowy z wszystkimi fotelami na podestach. Minibus posiada 15 miejsc siedzących i 25 miejsc stojących. Napędza go 4- cylindrowy silnik Diesel IVECO F1CFL411H o mocy: 125 kW / 170 KM i pojemności 2998 cm3. Rozstaw osi wynosi 4350mm.
Zbiornik paliwa jest o pojemności 100 litrów. Maksymalna prędkość minibusa to 90 km/h Układ hamulcowy stanowią hamulce tarczowe na dwuobwodowym układzie hydraulicznym.Zawieszenie minibusa jest mechaniczne , niezależne z drążkiem skrętnym wraz z amortyzatorami teleskopowymi. Minibus posiada wspomaganie kierownicy, oraz systemy ABS, ASR i ESP. Jego dopuszczalna masa całkowita to 7200kg. Był to minibus o układzie drzwi 0-1-2.
Minibus którego testował MPK Rzeszów pochodził z roku 2005. W 2006r testy tego modelu minibusa odbyły się w Rzeszowie.
Kolejnymi przewoźnikami którzy testowali minibusa byli ZKM Białogard również w roku 2006. Natomiast w roku 2007 był testowany przez PKS Tarnów i PKS Lubin.Minibus od czasu produkcji do chwili obecnej posiadał 4 właścicieli a byli to od roku 2005-2008 Kapena Włynkówko .
Od roku 2008 był w posiadaniu MZK Jelenia Góra który w roku 2015 wystawił minibusa na przetarg. Za cenę 18.770 zł minibus 16 czerwca 2015 został sprzedany firmie Tkaczyk Bobrowniki od której minibusa odkupiło przedsiębiorstwo Brożek Zabrze i posiada go do chwili obecnej.
Za udostępnienie zdjęcia autorstwa pana Wita Hadły dziękujemy użytkownikowi @kuki z phototrans.pl .
0 komentarzy