Otwarcie kolejnej linii nastąpiło w dniu 15 października 1948 roku, kiedy to przedsiębiorstwo MKS mając w taborze kolejny autobus uruchomiło połączenie na trasie Staromieście-Staroniwa. Przypomnijmy, że miesiąc wcześniej na posiedzeniu Zarządu Miejskiego rozpatrywano wniosek Rady Zakładowej PZL wniesiony w imieniu mieszkańców o utworzenie dodatkowego połączenia z ul.Dąbrowskiego. Wniosek został rozpatrzony odmownie, a argumentowano go nie tyle brakiem taboru MKS, co jedynie małą przewidywaną frekwencją na nowej linii i brakiem miejsca do zawracania autobusu.
W międzyczasie okazało się jednak, że otwarta druga linia Staromieście-Staroniwa jest nierentowna, więc przychylono się do wcześniejszej prośby mieszkańców osiedla PZL o otwarcie tam kolejnego połączenia. W dniu 12 listopada wydano decyzję o zmianie przebiegu drugiej linii i w ostateczności autobus skierowano na trasę: Staromieście (od skrzyżowania Staromiejskiej z obecną Partyzantów) – Krasickiego (Lubelska) – Marszałkowska – Goslara (Jabłońskiego) – Grunwaldzka – 1 Maja (Jana III Sobieskiego) – Plac Wolności – Gałęzowskiego – Kreczmera – Naruszewicza – Szopena – Zamojskiego – Obrońców Stalingradu (Hetmańska) – Chrzanowskiej – Dąbrowskiego do Piastów (drugi rząd bloków PZL).
W 1949 roku po raz kolejny zmodyfikowano przebieg drugiej linii. Zmiana trasy nastąpiła na odcinku od ul.Grunwaldzkiej do ul.Dąbrowskiego, gdzie po wyjeździe z ul.Grunwaldzkiej autobus jechał w prawo ul.1 Maja (Jana III Sobieskiego) – Tkaczowa (Sokoła) – Plac Farny – 3 Maja – Świerczewskiego (Zamkowa) – Buczka (Reformacka) do skrzyżowania ul.Dąbrowskiego z ulicami Piastów i Wincentego Pola.
Wraz ze zwiększeniem taboru MKS w 1950 roku postanowiono dokonać rozdzielenia drugiej linii na dwie odrębne. W wyniku tego rozdzielenia powstało połączenie Staromieście- Plac Farny i Plac Farny-Osiedle PZL.
W tamtym okresie nie używano jeszcze oznaczeń numerycznych linii, a jedynie tablice kierunkowe z nazwami przystanku docelowego.
0 komentarzy