W 1995 roku MPK Rzeszów testowało autobus wyjątkowy – prototyp Jelcza 120M z zupełnie nowym nadwoziem, oraz wieloma zmianami technicznymi w stosunku do seryjnych egzemplarzy.
Wśród zmian wymienić można:
• całkowicie zmieniony wygląd zewnętrzny
• wklejane szyby boczne
• jednoczęściowa szyba przednia, nie dająca refleksów świetlnych
• oświetlenie stopni, oraz schodków
• zastosowanie siedzeń z tworzywa sztucznego z miękką wkładką
• wyprowadzanie spalin przez rurę wydechową znajdującą się na dachu
Oprócz tego zastosowano wiele innych, mniejszych zmian. W trakcie eksploatacji w MPK prototypowy Jelcz otrzymał tymczasowy numer taborowy #650.
Następstwem testów tego pojazdu był zakup trzech Jelczy 120M jeszcze w 1995 roku, w których została zastosowana część rozwiązań z prototypu. Ich numery to #634, #635 i #636. Wszystkie 3 pojazdy jeździły liniowo do końca 2013 roku, kiedy zostały zastąpione przez Mercedesy Citaro CNG.
Prototypowy Jelcz, o którym mowa został zakupiony przez PKS Lubin, gdzie jeździł do 2008 roku. Następnie został on zezłomowany.
Był on wyposażony w standardowy dla tego modelu silnik WSK Mielec SWT 11/300/1, oraz skrzynię biegów PS Tczew S4-95.
Za udostępnienie zdjęcia dziękujemy Wojciechowi Tworkowi.
0 komentarzy