Czas na prezentację kolejnego historycznego już modelu z floty Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie.
W 1991 roku Jelczańskie Zakłady Samochodowe rozpoczęły współpracę ze szwedzką firmą Volvo. Efektem kooperacji obu firm oprócz stworzenia autobusów M180 i T120V był model 120MV.
W autobusie zastosowano osie:
przednią typu NZ6A1 oraz tylną typu MT1032A. Do napędu wykorzystano wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 9600cm3 firmy Volvo model THD102KB o mocy 210kW/286KM zblokowaną z automatyczną czterostopniową skrzynią biegów ZF 4HP 500.
Ponieważ wiele elementów użytych do wytworzenia tego egzemplarza było importowanych, wpłynęło to na wysokie koszty produkcji co przyczyniło się do poprzestania na jednym prototypie. Model ten po testach w MPK Wrocław trafił w grudniu 1994 roki do MPK Rzeszów, gdzie otrzymał numer taborowy 633.
Prototypowy Jelcz 120MV był nietypowym egzemplarzem, jakże innym od reszty serii 120. W odróżnieniu od braci z gamy 120 cechował się dużą dynamiką, lepszą kulturą pracy silnika. Wnętrze przedziału pasażerskiego też było inne, białe poręcze, lekko przyciemnione szyby i numery boczne od szablonu. Problem z awaryjnością i dostępem do części oraz bardzo duży apetyt na olej napędowy sprawiły, że w 2002 roku silnik oraz skrzynię biegów wymieniono na te znane z Jelcza PR110M, czyli silnik SW680 oraz skrzynię biegów produkcji FPS Tczew. Środek także upodobniono do PR110 zastępując materiał czerwonym skajem, na ścianach pojawił się laminat z dawnego „luksusu” pozostały tylko poręcze. 6 grudnia 2012 roku autobus z przeznaczeniem na złom kupiła firma Tkaczyk.
Fot. Zdjęcie udostępnione ze strony www.phototrans.pl przez użytkownika @kuki – serdecznie dziękujemy !