W 2003 roku, rzeszowskie MPK rozpoczęło testy autobusu klasy MIDI, Jelcza M101I wyprodukowanego w 2001 roku.

Pojazd ten miał długość ok 10 metrów, był niskowejściowy, czyli podłoga aż za drugie drzwi była na poziomie 370 mm, a następnie podwyższała się do poziomu 870 mm. Pojazd był wersją 2-drzwiową. Co ciekawe z przodu znajdował się tylko jeden płat drzwiowy, odskokowo-przesuwny. Przednie wejście było więc dosyć ciasne (770 mm). Drugie drzwi były już otwierane do środka, oraz płaty drzwiowe były dwa, więc szerokość wejścia była standardowa (1220 mm).

Był on ceniony przez kierowców ze względu na swoją dynamikę, ponadto posiadał też klimatyzację stanowiska kierowcy, co zdecydowanie ułatwiało prowadzenie pojazdu w upalne dni. Należy nadmienić iż wówczas klimatyzacja, nawet dla kierowcy była rzeczą bardzo niecodzienną. Na jej założenie w swoich wozach pozwalali sobie jedynie najwięksi przewoźnicy.

Pojazd ten był wysyłany z reguły na mniej obciążone linie, jednak w Rzeszowie został też kilka razy wysłany na popularną linię „Koło”.

Został wyposażony w silnik Iveco 8060.45, oraz automatyczną skrzynię biegów Voith.

Do 2013 roku należał do firmy Meteor Jaworzno, jednak już od 2005 roku po pożarze nie opuszczał bram zajezdni. W 2007 roku był modernizowany przez ZNS Solec Kujawski, jednak mimo naprawy nigdy potem już nie wyjechał. Formalne wyrejestrowanie nastąpiło właśnie dopiero w 2013 roku.

Za udostępnienie zdjęcia dziękujemy użytkownikowi @jacekso ze strony www.phototrans.pl


Dariusz Bialic

Pasjonat, miłośnik, historyk, były pracownik komunikacji miejskiej w Rzeszowie

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *