W roku 2006 odbyło się bardzo dużo testów różnych pojazdów w związku z planowanymi dwoma przetargami. Jednym na autobusy standardowej długości a drugim na pojazdy klasy MINI, wszystkie rzecz jasna miały być zasilane gazem ziemnym.

Na krótkie, trzydniowe testy (16 – 18 maja 2006) przyjechał Jelcz M120M/4 Supero CNG, przeznaczony docelowo dla miasta Debreczyn na Węgrzech. Były to pierwsze testy pojazdu bez niskiej podłogi od czasu Mercedesa Conecto w 2003 roku.

Autobus ma kratownicę wykonaną ze stali chromoniklowej, a poszycie nadwozia również jest odporne na korozję, dzięki temu jest bardzo wytrzymały.

Stalowe butle z gazem (jest ich 12) umieszczono nie na dachu jak w autobusach niskopodłogowych, ale pod podłogą. Tankowanie autobusu trwa 20 minut, a pojemność butli wystarcza na przejechanie ok. 400 km czyli całodzienną obsługę linii. Autobus ma taki sam silnik typu MAN E2866 DUH03 jak używane w MPK niskopodłogowe Jelcze M125M/4. Zupełną nowością tego autobusu jest zastosowanie klimatyzacji kabiny kierowcy. To oczywiście podniosło jednostkowy koszt autobusu wówczas o 10 tys. zł, ale znacznie poprawiło komfort pracy kierowcy np. w czasie upałów.

Testy tego autobusu odbyły się na linii 0B,12 i 33.

Za udostępnienie zdjęcia autorstwa pana Wita Hadły dziękujemy użytkownikowi @kuki z phototrans.pl


Dariusz Bialic

Pasjonat, miłośnik, historyk, były pracownik komunikacji miejskiej w Rzeszowie

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *