Linia „38” powstała w 2001 roku łącząc Zajezdnię MPK przy ul. Lubelskiej z ul. Matuszczaka. Autobus jechał z ul. Lubelskiej przez ul. Marszałkowską, al. Piłsudskiego, ul. Lwowską, Mieszka I, al. Niepodległości, ul. Kopisto, Podwisłocze, al. Powstańców Warszawy i ul. Podkarpacką do Matuszczaka.
Była to pierwsza linia łącząca al. Powstańców Warszawy z ul. Podkarpacką lub też rozważając inaczej, łącząca dolną i górną bramę WSK. Linia ta wykonywała również wariantowe kursy do Trzebowniska Zakłady Ogrodnicze.
Przedłużeniem tej trasy była obsługa wsi Trzebownisko, Terliczka i Łąka.
Pętla w Łące była zlokalizowana obok ośrodka Caritasu.
Ponieważ autobus jadący z ul. Matuszczaka nagminnie był opóźniony, ze względu na liczne utrudnienia na drodze przejazdu, podjęto decyzję o skierowaniu linii z Łąki na parking Szpitala Wojewódzkiego nr 2 przez ulicę Lwowską.
Jednak ze względu na małą frekwencję pasażerów na odcinku trasy po mieście skrócono linię do ul. Bardowskiego.
Kolejna zmiana to wprowadzenie różnych wariantów dojazdu do pętli w Łące. Wcześniej autobus w Trzebownisku skręcał zaraz za mostem w Trzebownisku i przez Terliczkę dojeżdżał do Łąki, a nową trasą był dojazd drogą, po której kursował PKS, czyli od mostu na wprost. W Łące natomiast dawna pętla stała się już zwykłym przystankiem po trasie linii, bo autobus dojeżdżając do niej jechał po zawróceniu dalej, ale już inną drogą do nowej pętli w Terliczce obok sklepu. Po wybudowaniu placu manewrowego przy wjeździe do Terliczki tam właśnie ustanowiono przystanek końcowy.
Linia „38” w takim układzie dotrwała do 2010 roku, po czym została zlikwidowana, a kursy przejął MKS.
W 2013 roku ponownie ją otwarto, ale na innej trasie, bo z ul. Bardowskiego autobus dowoził pasażerów do ul. Przemysłowej, a kursami wariantowymi aż do ul. Zwięczyckiej – MPWIK. Ze względu na duże zainteresowanie pasażerów już po miesiącu wszystkie kursy skierowano do ul. Zwięczyckiej.
Rok 2015 przyniósł kolejne zmiany na tej linii i trasę wydłużono przez ul. Lwowską do ul. Olbrachta z pominięciem przejazdu przez ul. Bardowskiego. Trasa linii numer „38″ wówczas wyglądała następująco: z ul. Olbrachta przez Lwowską, Plac Wolności, Piłsudskiego, Cieplińskiego, Lisa Kuli, Dąbrowskiego, Batalionów Chłopskich, Przemysłową, 9 Dywizji Piechoty i Podkarpacką do Zwięczyckiej – MPWIK.
Niektóre kursy, zarówno od strony Olbrachta jak i Zwięczyckiej, skrócone są do Dworca PKP.
W związku z zamknięciem ul.9Dywizji Piechoty w 2017 r. linia pominęła obsługę ulic Batalionów Chłopskich , Przemysłowej i wyżej wymienionej.
Po otwarciu ul. 9 Dywizji Piechoty w dniu 8 grudnia 2017r linia nie powróciła na swoją trasę. a na wniosek mieszkańców osiedla Zwięczyca i kursy swe wykonywała na następującej trasie: Zwięczycka MPWIK – Podkarpacka – Dąbrowskiego – Plac Śreniawitów – Lisa Kuli – Cieplińskiego – Piłsudskiego – Plac Wolności – Lwowska – Olbrachta.
Od 1 lipca 2022 r. linia została zlikwidowana, a kursy jej zostały połączone z obecną linią nr 15 , ale o tym będziemy pisać w odrębnym poście.
Zapraszam na archiwalne nagranie z przejazdu, za kierownicą jeden z naszych administratorów czyli
Olbrachta Zwięczycka
Zwięczycka – Olbrachta
0 komentarzy