Linię „40” otwarto w 2006 roku jako linię komercyjną na potrzeby hipermarketu „Auchan”-Krasne. Klienci Centrum Handlowego mogli nią dojeżdżać bezpłatnie z pętli przy ul. Miłocińskiej jadąc ulicami: Obrońców Poczty Gdańskiej, Wyzwolenia, Okulickiego, Krakowska, Piłsudskiego, Plac Wolności, Lwowska do Krasne – Centrum Handlowe „Auchan”.

W 2009 roku zmieniono numerację tego połączenia na cyfrę „90”, a rok później zlikwidowano ją przekazując połączenie prywatnemu przewoźnikowi ze Straszydla, który obsługiwał linię pod numeracją „190”.

Nowe otwarcie linii „40” nastąpiło w 2012 roku na trasie z ul. Wita Stwosza do ul. Rejtana – E. Lecrerc, gdzie zastąpiła linię „44’. Trasa przebiegała ulicami: Wita Stwosza – Langiewicza – Witosa – Panoramiczna – Krajobrazowa – Plenerowa – Strzelnicza – Błogosławionej Karoliny – Wiktora – Witosa – Krakowska – Piłsudskiego – Cieplińskiego – Lisa-Kuli – Trasa Zamkowa – Kopisto – Niepodległości – Krzyżanowskiego – Paderewskiego – Rejtana E. Leclerc. W lipcu 2013 roku, linia „40” zmieniła całkowicie swój przebieg, oddając pola linii „2”, którą to opiszemy w odrębnym poście. Nowa trasa wyglądała wówczas następująco: Błogosławionej Karoliny, Wiktora, Wyspiańskiego, Wita Stwosza, Langiewicza, Chmaja, Wincentego Pola, Dąbrowskiego, Powstańców Warszawy, Sikorskiego, Robotnicza do pętli przy Łukasiewicza.

Podobno za sprawstwem jednego z miłośników komunikacji miejskiej w naszym mieście, część trasy linii ponownie zmodyfikowano i autobusy jeździły już do al. Powstańców Warszawy bez zmian, następnie skręcały w ul. Kwiatkowskiego i Strażacką oraz przez ulicę Robotniczą udają się do pętli na Zalesiu przy ulicy Łukasiewicza . Autobusy tej linii kursują tylko w dni robocze.

Od 1 stycznia 2024r autobusy tej linii pominą obsługę ulicy Chmaja, natomiast obsłużą ulicę Boya Żeleńskiego i Hanasiewicza.

Zapraszam na nagranie z przejazdu, za kierownicą jeden z naszych administratorów czyli Okiem Miłośnika

Bł. Karoliny – Łukasiewicza

Łukasiewicza – Bł. Karoliny


Dariusz Bialic

Pasjonat, miłośnik, historyk, były pracownik komunikacji miejskiej w Rzeszowie

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *