Przełomowym rozwiązaniem było uruchomienie w 1975 r. miejskich linii mikrobusowych, po których kursowały zakupione w tym celu samochody marki „Nysa”.

Powstały dwie linie: jedna z al. Bieruta (obecna al. Okulickiego) przez Dworzec PKP do ul. Warzywnej, a druga z Dworca PKP przez Plac Farny do ul. Dąbrowskiego.

W późniejszym terminie przystanek początkowy z al. Bieruta przeniesiono na ul. Broniewskiego w rejon nowo budowanego osiedla Baranówka II.

Z początkiem 1976 r. wyraźnie zmalała liczba chętnych do korzystania z linii mikrobusowych. Chociaż obniżono ceny biletów za przejazd nimi z 5zł do 3zł, brak pasażerów na ul. Warzywną spowodował skrócenie trasy mikrobusów z Baranówki do Dworca PKP. Po skróceniu trasy zwiększyła się częstotliwość kursowania mikrobusów.

Po niepełnym roku funkcjonowania linie te ze względu na małe zainteresowanie pasażerów zostały zlikwidowane.


Dariusz Bialic

Pasjonat, miłośnik, historyk, były pracownik komunikacji miejskiej w Rzeszowie

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *