Trzecią i ostatnią częścią wielkiego przetargu z lat 2012 – 2014, który opiewał na 80 autobusów, był zakup 30 autobusów o długości 12 metrów, zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG). Początkowo to zamówienie zgarnęła firma Otokar z Turcji, jednak po procesie sądowym to Mercedes – Benz mógł cieszyć się z pierwszego w swojej historii zamówienia z Polski na autobusy tego typu.
Dostawy pierwszych gazowców rozpoczęły się już w 2012 roku. Jednak zgodnie z harmonogramem trwały one aż do 2014 roku. Pojazdy te otrzymały numery taborowe z zakresu #835 – #864. Ta dostawa czyni ten typ pojazdu gazowego, modelem podstawowym z tym napędem we flocie MPK, a także czyni model Citaro podstawowym typem autobusu komunikacji miejskiej w Rzeszowie.
W stosunku do swoich dieslowskich braci, gazowce mają silnik ułożony w pozycji leżącej, a także skrzynię biegów marki ZF, która jest sprzęgnięta z silnikiem Mercedes – Benz OM447hLAG, generującym moc 252 KM. Model ten ze względu na ułożenie silnika posiada o jedno miejsce siedzące więcej niż wersja na olej napędowy. Zastosowano w nich także siedzenia typu 1,5.
Pojazdy te są znane z nagrzewania wnętrza, nawet latem. Dlatego siedząc w jego tylnej części podczas upałów można odnieść wrażenie, że z góry klimatyzacja chłodzi, a z dołu grzeją kaloryfery.
Obecnie autobusy są głównie wykorzystywane do obsługi brygad szczytowych. Bardzo rzadko zdarza się sytuacja by obsługiwały brygady całodzienne i brygady weekendowe.
0 komentarzy