Jest to niskopodłogowy autobus klasy midi powiązany konstrukcyjnie z modelami z serii Solaris Urbino, przeznaczony dla komunikacji miejskiej, produkowany od 2007 roku przez polską firmę Solaris Bus & Coach S.A. z Bolechowa koło Poznania.

Szkielet nadwozia wykonano ze stali nierdzewnej, zaś poszycie ścian bocznych ze stali nierdzewnej i paneli aluminiowych.

Dach oraz ściany przednią i tylną wykonano z tworzywa sztucznego.

Posiada układ drzwi 1-2-0.W tych pojazdach były montowane trzy rodzaje silników :

1) Cummins ISBe4 250B Euro 4

2) Cummins ISB6.7E5 250B Euro 5

3) Cummins ISB6.7E5 285B Euro 5

Odpowiednio o mocach:

1)183 kW (250 KM)

2) 180,5 kW (245 KM)

3) 209 kW (284 KM)

Skrzynia biegów: Voith Diwa 854.5 (automatyczna) lub ZF 6HP-504 (automatyczna).

Wymiary to 8600 mm długości, 2400mm szerokości oraz 2850 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 3720 mm. Może on pomieścić od 46 do 60 osób w tym od 9 do 15 na miejscach siedzących. Posiada ABS, ASR, EBS oraz opcje z klimatyzacją.

Testy w Rzeszowie trwały w dniach 2-8.10.2010 roku i odbywały się głównie na linii nr 9.

Autobus ten należy obecnie do firmy ZKM Augustów.

Za zdjęcie dziękujemy użytkownikowi @kuki ze strony www.phototrans.pl


Dariusz Bialic

Pasjonat, miłośnik, historyk, były pracownik komunikacji miejskiej w Rzeszowie

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *