Przedstawiamy VDL Citea SLF120.310
VDL Citea to seria autobusów niskopodłogowych i niskowejściowych miejskich jak i regionalnych produkowanych od 2007r przez holenderską firmę VDL Bus&Coach w Heerenveen i belgijskim Roeselare.
W 2010r po wprowadzeniu nowego logo producenta, VDL zaprezentował facelifting modelu Citea.
Całkowicie została przeprojektowana przednia ściana autobusu i wprowadzono dwuczęściowy zderzak , powiększając przy tym przednią maskownicę z logo producenta, a także zmieniono kształt reflektorów.
Zmiany dotyczyły także tylnej ściany pojazdu – wprowadzono nowy kształt reflektorów z ciemnym przetłoczeniu połączonym z linią okien, zmieniono także kształt pokrywy silnika i zderzaka, rezygnując przy tym z płaskiej ściany tylnej. Początkowo wszystkie autobusy VDL Citea były wyposażone w silnik DAF PR228S o pojemności 9,2 dm3 i mocy 228kW (310KM) lub 183kW (250KM). Opcjonalnie montowano także silniki Cummins ISBe o pojemności 6,7 dm3 i mocy 183kW (250KM).
Jednostki te spełniały normę emisji spalin Euro5 EEV.
Zawieszenie z zastosowaniem osi ZF zapewniało wysoki komfort jazdy oraz stabilność pojazdu podczas pokonywania zakrętów .Autobus ten wyposażony był w system hamulców EBS2 produkowany przez Bosch. Zastosowano takie systemy bezpieczeństwa jak: ABS, ASR, ESP .
Wejście na pokład autobusu był możliwy dzięki trzem parom drzwi.
Standardowe dwuskrzydłowe drzwi Ventura mają szerokość 1200mm , w środkowych drzwiach znajdowała się platforma dla osób niepełnosprawnych bądź wózków dziecięcych o nośności 350kg.
Wnętrze autobusu było utrzymane w jasnobeżowych barwach.
Dobre oświetlenie w autobusie zapewniały duże szyby boczne.
Autobus ten wyposażony był w monitoring oraz elektroniczne tablice informacji pasażerskiej, posiadał także klimatyzację przestrzeni pasażerskiej jak i kabiny kierowcy.
Stanowisko kierowcy składało się z umieszczonego centralnie pulpitu zbliżonego pod względem układu do pulpitu VDO.
Kabinę kierowcy od przestrzeni pasażerskiej oddzielały drzwi połowiczne.
Za udostępnienie zdjęć dziękujemy użytkownikowi @kuki z phototrans.pl
0 komentarzy