W okresie zmian jakie nastąpiły po 1989 r. wiele polskich miast wprowadzało do eksploatacji używane autobusy sprowadzone z Europy Zachodniej. Tak stało się również w Rzeszowie.
Końcem listopada 1991 roku specjalna delegacja Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie odebrała pierwsze szwedzkie autobusy przegubowe marki Volvo WIIMA B-58 zakupione od pośrednika „TRIAB Ltd. Sweden”, które zostały wycofane z eksploatacji w komunikacji miejskiej Göteborga po 12 latach eksploatacji. Było to dwanaście przegubowców z półautomatyczną skrzynią biegów sterowaną ręcznie małym wybierakiem przez kierującego. Podwójne szyby i zamontowane kaloryfery zapewniały ciepło wewnątrz pojazdu, a komfortowe siedzenia sprawiały, że podróż tymi autobusami była naprawdę komfortowa w porównaniu do reszty taboru rzeszowskiego MPK. Oczywiście mogły też przewozić dużo więcej pasażerów, co jeszcze w tamtych czasach miało ogromne znaczenie.
Transakcję dokonano na bardzo korzystnych warunkach. Koszt zakupu jednego autobusu wynosił 23 tysiące dolarów, co w przeliczeniu na tamtejszą walutę dawało kwotę 353.200.000 złotych (dane z „Księgi środków trwałych” MPK-Rzeszów). Numery taborowe autobusów przegubowych Volvo były od 700 do 711.
Wszystkie zakupione autobusy przegubowe Volvo przeszły remont kapitalny wykonany we własnym zakresie w drugiej zajezdni przy ul. Lubelskiej.
Przegubowce po wspomnianej naprawie głównej i oczywiście w nowych już barwach, jeździły jeszcze do października 1998 roku. Jako pierwszy, w 1995 r. został wycofany autobus nr 706. Pozostałe wycofano z eksploatacji w latach 1997 – 1998.
Wraz z dostawą tych autobusów rzeszowski przewoźnik zakupił również samochód osobowy marki Volvo 740 koloru srebrnego (nr taborowy 029), z przeznaczeniem do eksploatacji w dziale administracji przedsiębiorstwa.
Zdjęcie autobusu udostępnili nam Panowie: Marcin Stiasny, Wojciech Tworek i Wojciech Turżański oraz Piotr Zembroń – serdecznie dziękujemy!