Linie rekreacyjne zwane „Zieloną Linią” uruchamiane były w okresie letnim począwszy od 1961 r.
Po otwarciu ośrodka wypoczynkowego na Lisiej Górze, MPK uruchomiło z dniem 18 czerwca specjalny autobus odjeżdżający w każdą niedzielę i święto z Placu Farnego, dając tym samym początek funkcjonowania „zielonych linii” w Rzeszowie. Autobus kursował od godz. 9 rano do zapadnięcia zmroku.
Przez kolejne lata w słoneczne niedziele autobus przewoził mieszkańców Rzeszowa w okolice Lisiej Góry (obecna ul. Żeglarska).
W latach następnych tereny rekreacyjne obok Lisiej Góry zostały zamknięte z powodu rozpoczęcia budowy stopnia wodnego na rzece Wisłok.
W 1971 r. rozszerzono ofertę przewozową w ramach „zielonych linii”.
Uruchomiono je do miejscowości Bór przed Głogowem Małopolskim oraz do Nowej Wsi Czudeckiej.
Wychodząc na przeciw licznym propozycjom mieszkańców Rzeszowa, linie te były obsługiwane od 6 czerwca do 26 września w każdą słoneczną niedzielę i dzień świąteczny.
W roku następnym ze względu na spore zainteresowanie pasażerów, wydłużono linię z Boru do Bud Głogowskich.
W kierunku Nowej Wsi Czudeckiej autobusy kursowały, co godzinę począwszy od godziny 7:00 z przystanku przy ul. Marszałkowskiej, a ostatni autobus z przystanku końcowego odjeżdżał o godzinie 20.00.
Natomiast w kierunku Bud Głogowskich autobus odjeżdżał z przystanku przy ul. Dąbrowskiego Dom Kultury WSK, co dwie godziny od 7.00, a ostatni kurs z Bud Głogowskich o godzinie 20.00.
Autobusy „zielonych linii ” zatrzymywały się tylko na wyznaczonych przystankach. Pasażerowie korzystający z tych linii mogli kasować w kasownikach bilety nabyte w kioskach „RUCH” lub korzystać z zainstalowanych w autobusach automatów biletowych, a w ostateczności zakupić bilet u kierowcy.
„Zielone linie” cieszyły się w latach 1971-1972 ogromnym zainteresowaniem, a autobusy na tych liniach przejechały po 12 tyś. km. Ceny biletów na tych liniach były takie same jak w autobusach PKS.
Za przejazd jednorazowy do Głogowa cena biletu wynosiła 6 zł, do Boru 5zł, natomiast do Nowej Wsi Czudeckiej od 4 do 8 zł. Rocznie z „zielonych linii” korzystało około 8 tyś. pasażerów.
W 1973 roku linie rekreacyjne uruchomiono wcześniej, bo już 20 maja.
Rok później w ramach próby otwarto turystyczne połączenie do Łańcuta.
W latach 1991-1994 powrócono po długiej przerwie do „zielonych linii”. W niedziele i wolne soboty w miesiącu lipcu i sierpniu MPK obsługiwało tylko jedną wakacyjną linię nad zalew do Wilczej Woli.
Przez trzy kolejne lata linia cieszyła się dużym zainteresowaniem, natomiast w 1994 r. z powodu małej frekwencji pasażerów uległa likwidacji po niepełnym jednym miesiącu funkcjonowania.
Od tamtej pory rzeszowski przewoźnik nie uruchomił już żadnej „zielonej linii”.
Czy w dzisiejszych czasach miałyby zainteresowanie pasażerów ?
Pozostawimy Was z tym pytaniem i zapraszamy do komentarzy .
0 komentarzy